Aangezien een laptop zowel als afspeelapparaat als opnameapparaat kan dienen zijn er drie mogelijkheden.

Opname. Sluit de tape out/2nd out/monitor out op de input van de laptop
Afspelen. Sluit de output van de laptop aan op de line-in van de mixer/mengpaneel.
Opname/Afspelen. doe beide bovenstaande :D

Als je het over een USB-mengpaneel hebt zal je even moeten melden welke.

Toegevoegd na 48 minuten:
Bij een output van een laptop staat vaak een hoofdtelefoon uitgang.

Toegevoegd na 5 uur:
In principe gebruik je vaak een 3,5mm jack naar stereotulpkabel. Als het mengpaneel grote jack ingangen heeft kan je tulp naar jack pluggen op de tulpkant zetten.

Toegevoegd na 5 uur:
Er is ook een directe 3,5mm stereo minijack naar grote stereo Jack kabel:

http://www.mveducation.com/invt/89831/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En wat voor kabeltje heb je dan nodig?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat zal van de aansluitingen op de laptop en mengpaneel afhangen.
'Een laptop' en zeker 'Een mengpaneel' is onvoldoende informatie...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vaak tulp naar 3,5mm jack.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Of Jack 6,3 of XLR of.... En dan nog de vraag, wel stereo ingangen op mengpaneel? Met stereo 6,3 line jack of twee mono?
Tis vaak goed. :) Of vaak net fout. :p
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/elektronica/audio/functies-mengpaneel.465691 Als dit hem is, 2x mono 6,3 jack naar jack. Als het jouw foto is weet je al de truc om van tulp naar mono jack te gaan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja dat is hem!!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dus hoe moet ik hem nou aansluiten?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
waar moet de tulp dan in de mengpaneel? (zie foto die je had) want ik weet nu niet waar de tulp in moet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Tulp moet niet direct in het mengpaneel, je moet de tulpen in zo'n verloopstekker duwen die er een 6,3mm jack van maakt. Zoals op de foto. Of je koopt gelijk zoiets: http://www.mveducation.com/invt/89831/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
OP kanaal 7-8 zitten die stekkertjes in kanaal 9/10 zitten de tulpen in die stekkertjes. http://www.i4-muzique.nl/dap-fla13-jack-mono-m-rca-f.html?gclid=CMudtY_J57wCFSTMtAodDkcAzA
dat zou met een minijack naar rbg kabel (tulp kabel rood wit )
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je bedoelt minijack naar stereo tulp. RGB (rood groen blauw) bestaat niet in tulp vorm (de tulpkabels die wel zo gekleurd zijn, zijn componentkabels YPbPr) en is een kabel die je normaal voor video gebruikt, die heb je niet naar jack toe. Composietkabels (geel/wit/rood) heb je wel naar jack, maar ik weet niet of die werken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
maar ik weet niet of die werken. Omdat de jackzijde dan driedelig is.
De koptelefoonuitgang aansluiten als ingang op het mengpaneel.
De microfooningang aansluiten als opnameapparaat.
Als het mengpaneel een usbpoort heeft sluit dan de laptop en het mengpaneel met een usbkabel op elkaar aan.

In ga ervanuit dat het een audio mengpaneel is.
Als het een video mengpaneel pas dan de vraag aan en dan zal ik of iemand anders het antwoord aanvullen.

Toegevoegd na 2 minuten:
De vraag is te vaag om ook in te gaan op het type kabeltjes voor de audio en de video.