Radio's ben ik nog niet tegen gekomen, maar er zijn zat receivers (dus versterker met ingebouwde radio) die dit hebben:

Het idee is dat een receiver het centrum is van je geluidsverwerking. Over HDMI wordt beeld en geluid door gestuurd. Het geluid kan je dan dus door de versterker laten verwerken en het beeld wordt door gestuurd naar je beeldverwerker (o.h.a. de tv).