Wat is een goede digitale dj controller voor beginners?

m'n budget is rond de 400 euro

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Audio

Antwoorden (2)

Als je een beginner bent kun je het best beginnen met VirualDJ en als je genoeg geld hebt zou ik Tractor kiezen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De vraagsteller heeft het over de controller, niet over software.
Toch is die Traktor S2 geen slechte aankoop
Ik zou denk ik voor Traktor gaan dan. Het is een betrouwbaar systeem bestaande uit zowel software als hardware. Dat komt de stabiliteit zeker ten goede. Het is echter heel erg belangrijk om te weten met welke software je wilt gaan draaien, omdat je controller daar ook geschikt voor moet zijn. Er zijn grofweg drie grote merken: Traktor, Serato en Virtual DJ. Traktor heeft z'n eigen dj controllers, Serato heeft samenwerkingen met oa Pioneer (de standaard binnen het dj'en, maar wel erg aan de prijzige kant), en Virtual DJ is voor zo ver ik weet alleen software. De meeste controllers zullen echter wel werken met Virtual DJ. Maar het is wel belangrijk om dat voor de zekerheid te checken voordat je een dj controller aanschaft. Zie voor meer info bijv. ook www.dj-controller.nl of bijvoorbeeld een van de grotere dj webwinkels.