Wat heb ik nodig om een batterij van een muziekbox met zonnepanelen op te laden?

Ik wil een muziekbox(3Watt) laten spelen door zonnepanelen en de batterij ervan opladen(3,6V), wat heb ik nog nodig buiten de box en het zonnepaneel en hoe sluit ik dit allemaal aan elkaar? zonnepaneel geeft 6 tot 10Watt.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Audio

Antwoorden (1)

Het is afhankelijk van spanning en amperage dat de speaker nodig heeft. Je zult moeten uitzoeken welke spanning en amperage het paneel afgeeft. Het aansluiten moet waarschijnlijk in de speaker plaatsvinden. Daarvoor zoek je de + en - van de speaker. Die sluit je aan op de + en - van het paneel.

Dat is in het kort wat je doen moet om een bron op een verbruiker aan te sluiten.

Je kunt makkelijker een batterijlader met zonnepanelen nemen en een reserve batterij voor de speaker. De ene in gebruik terwijl de andere oplaad. Op die manier hoef je niet te solderen of aanpassingen te doen.

Succes.