Hoe verhouden beats by dr dre hoofdtelefoons zich tot hoofdtelefoons van merken als akg en sennheiser qua kwaliteit?

het valt mij op dat ze qua prijs wat hoger mikken dan andere merken in het wat duurdere segment.

wat is er anders aan beats by dr dre dat ze geen instapmodel hebben van 25-30 euro zoals sennheiser?

het gaat me dan puur om de kwaliteit of wat ze qua audio eigenschappen anders maakt dan andere genoemde merken.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Audio
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vooral geen beats kopen inderdaad. Je betaald voor 80% voor het merkje wat erop staat en niet voor de geluidskwaliteit. Een sennheiser, bose enz. voor dezelfde prijs krijg je een 10 keer betere koptelefoon voor.

Het beste antwoord

Het verschil zit hem in uiterlijk en innerlijk.
Beats by Dre vinden mensen er mooi uit zien, ze zijn makkelijk te herkennen door de grote b op de zijkant en veel artiesten lopen ermee, waardoor veel mensen ze willen hebben.
Beats zijn vooral gericht op de bastonen, die, in tegenstelling tot de meeste andere koptelefoons, overduidelijk te horen is. Het is dus vooral een koptelefoon voor liefhebbers van elektronische muziek. Veel mensen klagen trouwens wel over een te harde bas, waardoor je de rest van de muziek niet zo goed hoort. En de hoge tonen zijn niet zo geweldig, bij mid/high tonen houd ie al op.

Andere merken zien er minder mooi uit, ze hebben de associatie als koptelefoon als lomp, groot ding (denk maar aan de goedkopere modellen van Sennheiser). Ze hebben vaak wel betere kwaliteit, de Bas is er wel, maar minder overdreven, en beter afgestemd op het menselijk oor.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat "Beats" geen instapmodel heeft is heel simpel te verklaren: exclusiviteit. Het is een hype en daarom vragen ze er meer voor, als iedereen ze kan kopen voor bijvoorbeeld 30 euro zijn ze niet exclusief meer en zullen minder mensen ze kopen. Je kan het een beetje vergelijken met de Bjorn Borg onderbroekenhype, toen er kindermodellen kwamen nam de populariteit af.

De kwaliteit van Beats is niet heel slecht, maar voor minder geld heb je al betere kwaliteit. Ik zou zelf sneller voor een AKG kiezen, omdat dat veel beter geluid geeft voor een lagere prijs. Hetzelfde met Sennheiser en Technics. Maar goed, iedereen heeft natuurlijk andere prioriteiten.