Ik wil graag de sony xperia tipo kopen, hierbij zit een gratis sony headset, is deze goed?

Ik kan nergens vinden wat voor een headset het is en wat voor een type enz.

Heeft iemand hier ervaring mee, alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Audio

Het beste antwoord

Meegeleverde headsets zijn zelden goed te noemen. Dat is bij duurdere toestellen niet zo, en al helemaal niet bij goedkopere toestellen als de Tipo. Het zijn immers toch accessoires die 'gratis' meegeleverd worden en dus zo veel mogelijk op bespaard wordt.

Echter, als het je niet om de muziek gaat, maar gewoon om het kunnen voeren van gesprekken in de auto of tijdens het fietsen, dan zijn ze wel gewoon prima.
Wanneer je ongeveer 20-30 euro uitgeeft aan een headset heb je al veel beter geluid. Maar wanneer je meer waar voor je geld wil, zou ik net een paar euro's meer uitgeven.

Wat ik wel een aanrader vind is de EX50-serie van Sony of de SHE9800-serie van Philips. Deze laatste is wel wat duurder, maar in die prijsklasse de enige die goede bas weergeeft en het meeste waar voor je geld. Ik gebruik ze zelf ook en heb ze nieuw voor 35 Euro kunnen scoren op Marktplaats (normaal zitten ze op 50 Euro ongeveer). Dat is in principe samen met eBay wel de plek waar je de koopjes kan vinden, doordat mensen ze over hebben. Zorg er wel voor dat ze gegarandeerd ongebruikt zijn als je ze via een veilingsite koopt, wel zo fris.

Nadeel van deze setjes is dat het echt koptelefoons zijn, en dus geen speaker hebben. Voor handsfee-bellen zijn ze dus niet geschikt, tenzij je een voorstukje gebruikt.