Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

sinds kort maakt mijn versterker een raar klikkend of tikkend geluidje zoals het klikken van een pen als ik de bass wat hoger zet, hoe kan dat???

ik deed net een liedje luisteren met redelijk wat bass erin en toen maakte mijn versterker rare geluidjes... klik of tik geluidjes... alsof je een pen indrukt zegmaar.. dit deed ie anders nooit

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Audio
4.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mischien hoort het bij het liedje check dat ff zou ik zeggen :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nee, het hoort niet bij het liedje.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Kijk even voor de opgeblazen elcos op het printplaat. zijn ze er, vervangen dan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als ook het geluid even wegvalt dan zou het, het luidspreker relais kunnen zijn. Als er teveel stroom naar de luidsprekers gaat dan kan het relais even klikken. Dit kan twee oorzaken hebben je zet het gewoon te hard met teveel bas, of je luidsprekers zijn defect zodat ze teveel stroom vragen van je versterker.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nee, het geluid valt niet weg en ik speel wel eens nummers af met veel hogere bass, en het is een pioneer versterker van 410 watt met daarop een 2000 wat woofer met stereo ding ofzo.... en wat is een elco??
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar het tikken gaat wel op de beat van de bas

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding