Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan mijn platenspeler nog gerepareerd worden?

Ik zou vandaag m'n platenspeler opstarten, maar toen deed ie het niet, dus ik heb het gedeelte waar de plaat op wordt gelegd er af gehaald, en dan zie je een soort elastiek wat er af geschoten is. Is hij nog te repareren?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Audio
956

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als de motor nog draait is het een kwestie van een nieuw 'elastiek' (aandrijfsnaar) voor jouw type speler vinden en er om leggen.

het zal misschien even zoeken zijn, maar voor de meeste merkspelers zijn nog wel snaren te koop.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja, dat moet lukken. Zo te zien is je aandrijfsnaartje kaduuk. Electronicazaken hebben die veelal wel. Of online. Kijk eens bij conrad.nl bijvoorbeeld.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De gebroken snaar is te vervangen of te lijmen, bedenk dat een gewoon stuk elastiek NIET werkt, de muziek gaat "janken" en het elastiek verslijt bijzonder snel. Een vervangende snaar moet wel even lang zijn als de oude, neem dus de kapotte snaar mee om de lengte in de winkel te kunnen bepalen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding