Kan mijn platenspeler nog gerepareerd worden?

Ik zou vandaag m'n platenspeler opstarten, maar toen deed ie het niet, dus ik heb het gedeelte waar de plaat op wordt gelegd er af gehaald, en dan zie je een soort elastiek wat er af geschoten is. Is hij nog te repareren?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Audio

Het beste antwoord

Als de motor nog draait is het een kwestie van een nieuw 'elastiek' (aandrijfsnaar) voor jouw type speler vinden en er om leggen.

het zal misschien even zoeken zijn, maar voor de meeste merkspelers zijn nog wel snaren te koop.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja, dat moet lukken. Zo te zien is je aandrijfsnaartje kaduuk. Electronicazaken hebben die veelal wel. Of online. Kijk eens bij conrad.nl bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De gebroken snaar is te vervangen of te lijmen, bedenk dat een gewoon stuk elastiek NIET werkt, de muziek gaat "janken" en het elastiek verslijt bijzonder snel. Een vervangende snaar moet wel even lang zijn als de oude, neem dus de kapotte snaar mee om de lengte in de winkel te kunnen bepalen.