mijn in-ear oortjes geleiden altijd na ong. tien seconden weer uit of ze passen (wanneer ik een grotere maat pak) niet in mijn oor. Hoe kan dit?

Kan dit bv. komen doordat mijn oren een 'verkeerde' vorm hebben?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Audio

Antwoorden (3)

Je moet dan juist kleinere in ear dopjes gebruiken.

Vaak worden er meerdere maten rubbere dopjes meegeleverd.
Gebruik Small die blijven vaak perfect zitten
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je professionele wil, kan je ze beter laten gieten . Je kan deze oortjes voor alles gebruiken. Om muziek te maken, maar ook om muziek te luisteren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit kan meerdere oorzeken hebben. Je moet sowieso alle geltips een keer proberen. Sommige geltips passen in eerste instantie niet, maar na een minuutje, als ze warm zijn geworden van het oor, wel.
Je kan ook gebruik maken van foam tips. Hele goede zijn bijv. de comply foam tips. Niet echt goedkoop, maar ze kunnen nooit uit je oren glijden.
Verder zoals al is genoemd kun je een seal passend voor jouw oren aan laten meten. Dit is wel de duurste vorm. Kost ongeveer 100 euro. Bij een gehoorspecialist duurt het een dikke week eer je ze dan hebt. Het geeft ook van Proma Protection seals die binnen 5 minuten klaar zijn.
Zoals gezegd. Je moet altijd eerst een beetje spelen met de bijgeleverde tips. Soms moet je ze juist niet te ver in je oren duwen. Verder zou je ook double flange of tripple flange kerstboomtips kunnen proberen. Die geven een betere seal en zitten wat steviger en dieper in de gehoorgang. Wil je gewoon zekrheid dan koop je de comply foamtips. Die zijn wel wat duurder en gaan niet zo lang mee als silicone geltips. Maar het zit stevig en sluit goed af.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Denk dat Hoianja met "in-ear" geen oordopjes bedoeld (gehoor beschermers.) maar een hoofdtelefoon.
En die koop je niet voor 100 euro op maat gemaakt.
http://www.cinepaq.nl/?page_id=1056
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In-ear is een hoofdtelefoon voor in de gehoorgang. Dit word ook vaak als oordopjes omschreven. On-ear is een koptelefoon voor op het oor. Over-ear is een koptelefoon voor over het oor. En earbuds is een koptelefoon voor tegen de gehoorgang. Maar als je goed gelezen had had je ook gezien dat ik het over een koptelefoon heb. En daarvoor kun je een passende seal laten maken.