autoradio met 2x actieve subwoofers en extra versterker voor 4x MTX ovale speakers

Heb ik nu een auto radio nodig waar 3x versterker uitgangen op zitten of Kan ik de 2 actieve subwoofers splitten want de subs zijn natuurlijk al gefilterd en bass is natuurlijk altijd mono, dit allemaal ga ik in een oude stadsbus bouwen dus ik heb nu voor alle duidelijkheid ,,,, 2 actieve subwoofers 4x MTX ovale speakers, waar ik nog een versterker op zet, en het hoef echt niet een discotheek te worden, maar een Leuk geluidje, daar gaat het om, en natuurlijk zo goedkoop mogelijk, dus wat voor goedkope radio Kan ik gebruiken, 2e hands opzoeken is voor mij geen probleem en hoe los ik mijn probleem dalijk op met 3x twee tulpstekkers bij me radio????

Toegevoegd na 6 dagen:
Beste mensen, ik heb al een super antwoord gehad maar nu even nog iets extra, de 2 subwoofers lus ik door, maar nu mijn vraag, stel, ik doe een 3e doorlussen, zou dat ook gaan, want ze zijn zelf natuurlijk al met versterker, dus de vraag, van tulp signaal radio, naar actieve subwoofer, en dat 2x doorlussen

Toegevoegd na 6 dagen:
Even tussen haakjes, ik heb voor de 4 MTX ovale speakers een 4 kanaals MTX versterker gekocht, de thunder 6304, ik hoop daar een beetje geluid op die manier te krijgen, ik weet het is geen super ding maar ik ben geen PRO. Maar goeie adviesen, ben ik altijd nieuwsgierig naar, alvast bedankt, Henk.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Audio
1K

Antwoorden (1)

Kies een 4 kanaals versterker voor de MTX speakers. Op de signaalkabel van de radio zet je een splitter, dan heb je twee uitgangen. Een gaat naar de versterker, de andere naar de eerste subwoofer. De eerste subwoofer lus je door naar de tweede en je bent klaar. Je kunt iedere radio nemen die je wilt, maar ik zou wel letten dat er USB en 3.5mm Jack ingangen op zitten om ook Ipods etc aan te kunnen sluiten. En koop een redelijk merk van Sony, Kenwood of Pioneer. DUs geen Marquant of goedkope troep van 3 tientjes, zonde van het werk en eindresultaat.
paulus811
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Echt bedankt voor het antwoord, hier heb ik tenminste wat aan, duidelijk en goed uitgelegd en hoef aan niemand meer wat te vragen, dus nogmaals bedankt, en hierom ben ik nou lid van deze site, TOP
paulus811
11 jaar geleden
Bedankt voor je leuke reactie! Wat ik je nog als tip kan meegeven is om de speakers in te bouwen in een gesloten ruimte van 10 liter of meer, of het materiaal waarin je de speakers monteert te verstevigen met 18mm MDF. MDF is een dood materiaal waardoor het geluid veel strakker wordt, bovendien is het vrij goedkoop en makkelijk te verwerken. Eventueel bekleed je het met tapijt, zodat het er ook nog netjes uit ziet. Gebruik ook goede speakerkabel van de versterker naar de speakers, niet de goedkoopste troep die je kunt vinden, maar de doorzichtige kabel met koperen kern (MediaMarkt) Zet de kabels ook netjes vast met tie-wraps, zodat de boel niet los gaat of gaat rammelen als je rijdt. Succes met je leuke project!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik had de vraag ook al op de site gezet maar zie net dit, mijn laatste vraag aan jou, stel het bass geluid is nog niet genoeg van de 2 subwoofers, Kan ik ook een 3e doorlussen? Alvast bedankt, want zeker weet jij het antwoord, hahahaa, Grt. Henk
paulus811
11 jaar geleden
Ja, signaal naar actieve subwoofers kun je zo vaak doorlussen als je wilt. Maar probeer het eerst met 2. Overigens heb ik wel eens aan een auto gewerkt waarin we uiteindelijk 22 subwoofers hebben ingebouwd, dat was een volkswagen caddy... Naar passieve subwoofers dus niet, want dan raakt de versterker oververhit.
paulus811
11 jaar geleden
De thunder 6304 is trouwens een prima versterker. Waarschijnlijk heb je m niet nieuw gekocht (het apparaat is van rond het jaar 2000), maar is een prima keuze.