Kan je verschillende soorten stroomdraad aan elkaar maken?

Voor mijn kistradio heb ik stroomdraad(audiokabel) rood-zwart van 1.5 mm^2 en een zekeringhouder met veel minder dik draad(http://www.halfords.nl/shop/auto-onderdelen/auto-elektra/108336) is het erg om dit gewoon aan elkaar te knopen? Moet het dan tussen de - van de versterker en accu?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Audio
1.2K

Antwoorden (1)

Je kunt wel verschillende draden aan elkaar maken, maar probeer zo weinig mogelijk koppelingen te maken. Iedere koppeling is een zwak punt en kan een bron van storing of uitval worden. De zekering plaats je zo dicht mogelijk bij de accu op de plus pool. Maak de schroef bij de accupool los en zet een oog op de kabel. Dat oog monteer je op de accupool door de schroef weer vast te zetten.
paulus811
11 jaar geleden
paulus811
11 jaar geleden
Bij de Halfords zeggen ze maar wat, 50% kans dat ie goed gokt denk de verkoper. Ik heb meer dan 100 autoradio's ingebouwd en nog nooit een zekering op de - gezet. Dat heeft ook geen zin, want een kapotte - draad die contact maakt met de carrosserie maakt contact met zichzelf, de massa dus (het metaal van de auto). En dat veroorzaakt echt geen kortsluiting.
paulus811
11 jaar geleden
Op het punt waar je de + bij de accu hebt gezet, dus voor de schakelaar. De ene kant (maakt niet uit welke) van de zekeringhouder zet je op de + van de accu, de andere kant van de zekeringhouder gaat naar de schakelaar.