Welke hoofdtelefoon hoor je van buiten niet?

Je hebt veel hoofdtelefoons waarbij je het geluid van buiten hoort sommige klagen hierover, Nu zoek ik een hoofdtelefoon waarbij je het geluid alleen kan horen als je hem op hebt. iemand enig idee?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Audio
6.8K

Antwoorden (4)

Bij mijn weten geldt dat voor alle hoofdtelefoons mits je het geluid niet op standje "vroeg-doof" hebt staan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
Haha :p
Bij koptelefoons die over Noise Cancelling beschikken :

Noise-cancelling
Noise-cancelling of noise-reduction zorgt ervoor dat het omgevingsgeluid wordt geminimaliseerd. Dit gebeurt door middel van het produceren van een ‘tegengeluid’. Dit tegengeluid wordt geproduceerd door de plaatsing van een kleine microfoon in de hoofdtelefoon. Deze microfoon registreert het omgevingsgeluid en de elektronica in de hoofdtelefoon zorgt er dan voor dat er een tegengeluid wordt aangemaakt. De elektronica is ook de reden dat noise-cancelling hoofdtelefoons gebruik maken van een batterij. Noise-cancelling hoofdtelefoons zijn uitermate geschikt voor gebruik in het vliegtuig of in de trein. Het grote voordeel is dat het volume niet hard gezet hoeft te worden om geen last meer te hebben van omgevingsgeluid. Bij veel noise-cancelling hoofdtelefoons is een hoofdtelefoonadapter meegeleverd voor gebruik in het vliegtuig
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je bedoelt dat anderen jou muziek niet horen neem dan een hoofdtelefoon in de categorie "closed". (Of gesloten in goed nederlands)
Deze worden ook voor zang gebruikt en zijn zo bedoeld dat wat de artiest hoort niet "lekt" in de microfoon.
Voorbeeld: http://www.bax-shop.nl/studio-hoofdtelefoons/sennheiser-hd-202-ii-studio-en-dj-hoofdtelefoon/product-details.html

Zo zie je maar dat goed niet duur hoeft te zijn. :p
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+++ (Sennheiser is toch een van de kwaliteitsleiders op dit vlak, en je verraste mij met deze prijs!)
Er zijn open en gesloten hoofdtelefoons. En daarnaast ook nog de in-oor speakers.

De open hoofdtelefoons hebben een open oorkap, d.w.z. er zijn openingen in aanwezig (dit geeft minder geluiddruk op het oor, het voelt opener en je kunt je omgeving nog redelijk horen - mits je het volume normaal houdt).

De gesloten hoofdtelefoons hebben een gesloten oorkap. Dan zijn er geen openingen aanwezig en zal er minder geluid van buiten naar binnen komen en ook minder geluid naar buiten.

Bij een in-oor systeem is er geen sprake van een oorkap en zal de demping naar buiten minder zijn.

Sommige mensen - en dan met name de mensen die niet zelf naar het geluid (willen) luisten - klagen over het volume. Wanneer een hoog volume wordt gebruikt zullen de gesloten systemen dit als laatste doorlaten.