Ik heb een home cinema set van jvc en nu wil ik de subwoofer en boxen koppelen aan een versterker. Wat voor snoer (stekkers) heb ik nodig?

De uitgang vd subw is een stekker die niet in mijn versterker past. Het is zo'n stekkertje met allemaal kleine pootjes. Is hiervoor een verloopstekkertje?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Audio
2.3K

Antwoorden (5)

Er zijn waarschijnlijk diverse mogelijkheden, alleen zonder foto's kunnen wij moeilijk advies geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je bedoelt waarschijnlijk dat je gebruik maakt van een subwoofer met een tulpstekker.

Ik denk dat ik ook niet kan aangeven welke stekker je nodig hebt. Om wat voor versterker en speakerset gaat het eigenlijk?

Een foto zou eigenlijk wel passen zijn

Toegevoegd na 2 minuten:
* digitale stekker toegevoegd voor de subwoofer (RCA)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jvc heeft inderdaad speciale aansluiting voor je subwoover , waarschijnlijk zitten je luidsprekers op je sub aangesloten. je hebt als dit zo is een speciale kabel nodig en die kan je wel bij de betere electronica zaak bestellen.
succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De multiconnectors van JVC zijn meestal niet hetzelfde als van andere merken.
Het bestellen van een kabel houdt niet in dat je dit systeem op een andere versterker kunt aansluiten, zo kan het zijn dat de signaalsterkte van de JVC totaal anders is als de standaard 775mV bij cinch (tulpstekker)auxingang.
Met mazzel kan het zijn dat ze een oud type DIN stekker, 3, 5 of 7 polig hebben gebruikt, JVC heeft dit type connector als een van de weinige Japanse audio-merken toegepast, deze zijn vaak nog los te koop
Dan is het echter de vraag of de signalen qua sterkte en plaats op de connector standaard zijn aangesloten.

Wil dit allemaal niet helpen, dan kun je binnenin
aansluitingen (laten) maken en opmeten waar welk signaal op staat en deze aanpassen aan de versterker.

Ik heb zulke stunts met succes uitgehaald.
Vraag wel kundige hulp, mogelijk heb je een oscilloscoop
en een signaalgenerator/toonbron nodig.
Ook het uitrekenen van impedantieaanpassingen is
niets voor onervaren mensen.

Vind je de juiste persoon om je te helpen en werkt alles nu nog, dan zul je zeker in je opzet slagen.

Er zijn maar weinig audiocomponenten die NIET op een of andere manier geschikt te maken zijn voor samenwerking met andere systemen.
De signaalsterkten dien je op voorhand bekend te krijgen met scoop en multimeter, als je dat profondervindelijk doet, wordt het waarschijnlijk een eenmalige p(r)oef!!
Veel plezier.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gebruik die erbij zitten