Wat heb ik nodig om een aux aansluiting te maken in de standaard radio van de Toyota Avensis Verso?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Audio

Antwoorden (3)

Als de radio een aansluiting heeft voor een externe geluidsdrager, zou het misschien mogelijk zijn om met een verloopkabeltje te werken.
Als de radio geen aansluiting heeft voor een externe geluidsdrager, dan is de electronica in de radio er ook niet op aangepast en zal het niet gaan lukken.
jc54
11 jaar geleden
Het is altijd mogelijk een signaal te capteren in de radio dat bruikbaar is, nl net voor de eindversterker maar dan moet u kennis hebben van elektronica.
Een aux signaal is doorgaans tss de 100 en 150 millivolt.
Als er een aansluiting is voor een booster (extra versterker) dan kan u dat signaal gebruiken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mocht je geen of te weinig verstand hebben om je radio aan te passen kun je altijd nog gaan voor een FM transmitter.
Hierop kun je b.v. je mp3 speler aansluiten. deze zend het vervolgens naar je radio op een bepaalde frequentie kun je dan jouw muziek luisteren.

Bron1: een aantal voorbeelden met prijs
Bron2: uitleg op wiki