wat is beter home cinema of stereo?

wat is nu eigenlijk beter een home cinema van 330 watt (5.1) of een stereo van 105 watt met 1x 125 watt studiotech box en 2 boxjes van 100 watt.? ik wil een home cinema kopen maar weet niet wat een betere bass heeft, graag zo snel mogelijk antwoord..

mvg max

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Audio

Antwoorden (3)

Je zegt het zelf al. Je wilt een home cinema. Dus geen gewone stereo. Bij 5.1 komt het geluid ook van de achterkant ( bijgeluiden van jungel, stadsgeluiden etc) Bass is afhankelijk van je ruimte. Je wilt geen trillende voorwerpen als er een helicopter overvliegt in je film. Te zware bass maakt ook dat je andere geluid minder goed hoort. Mijn advies, ga naar de shop en luister naar verschillen en beslis dan. Er is ook veel verschil in merken. Maar voor films= home cinema. Voor alleen muziek gewoon stereo.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helemaal mee eens, voor film > home cinema en voor muziek >stereo !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het wattage zegt niets over de kwaliteit van het geluid. Meestal worden die getallen erg opgeblazen. Hiermee bedoel ik dat het alleen iets zegt als het een continenu vermogen is. Meestal zijn het piekvermogen of een PMPO vermogen wat ze opgeven.

Wat is dan beter. Dat ligt eraan wat je wilt. (zoals de vorige ook al antwoorden).
Wil je de set gaan gebruiken voor alleen film of alleen muziek. Dat geeft aan wat het beste is voor jouw.

Wat geeft een betere bass:
Als je een homecinema set neemt, kun je het beste een set nemen met een aktieve subwoofer. Deze heeft een eigen versterker (dus ook een apparte aansluting voor de 220V) Deze bassen klinken voller dan passieve subwoofers.

Als je gaat luisteren in een winkel neem dan muziek of een film mee die je goed kent. Dan kun je beter de set beoordelen.