ik heb de Sony DAV-TZ135 aangesloten op mijn tv maar het geluid is niet erg hard, wat moet ik doen?

ik heb mijn 5.1 speakerset aangesloten op mijn beeldscherm en mijn pc ook op mijn beeldscherm maar als ik geluid afspeel van mijn pc, komt het geluid uit mijn speakerset maar ik vind het geluid erg zacht terwijl hij op maximaal staat wat kan ik er tegen doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Audio

Het beste antwoord

Als ik het zo lees heb je het zo aangesloten:

Op je versterker zit de tv en op de tv heb je de zowel de audio en het beeld van je pc aangesloten.

als dit zo is zou ik de audio van je pc eens rechtstreeks op je versterker aansluiten. Is hij dan nog zachtjes dan zit het in de pc en dan zal toch ergens een volume dicht staan (Youtube heeft zijn eigen volume regeling he!)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik vermoed dat het uitgangsvolume op de pc te zacht staat. Je hebt bij windows rechtonderin de taakbalk een icoon van een 'speakertje'. Dit is het geluidsbeheer. Hier moet je het volume harder zetten. Dan kun je het verder regelen met de volumeknop van je speakerset.

Kijk ook even naar de software die je draait op de pc. De meeste programma's zoals een mediaspeler kun je nog apart het geluid regelen. Deze schijfjes kun je allemaal helemaal 'open' zetten.