Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is het verschil tussen rear en front speakers?

Ik heb een doos met een autoradio en twee speakers erin. Nu was de andere radio kapot, dus nu kan ik deze aansluiten. Nu zijn er 8 draadjes, left/right rear van + en - en left/right front, ook van + en -. Op welke moet ik de speakers nou aansluiten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Audio
4.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Bij een stereoradio is er geen verschil tussen front en rear, alleen als je een radio hebt met surround, dan worden de speakers echt apart aangestuurd. Dan heb je ook nog een extra aansluiting voor subwoofer.
De balans kan je wel instellen tussen voor en achter. Als je de balans op de front speaker laat overheersen, en je hebt de speakers op rear aangesloten, dan zal je niet veel geluid uit je installatie halen. Zoals eerder al aangegeven, de front-speakers zitten voor (meestal in het dashboard) en de rear-speakers zitten achter (meestal in de hoedenplank).
(Lees meer...)
jc54
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zijn er autoradio's in surround dan? :x
(En dan bedoel ik "echt" surround.)

Andere antwoorden (1)

front bij je dashboard met + en -

rear op de hoedenplank met + en -
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding