Wat is het verschil tussen rear en front speakers?

Ik heb een doos met een autoradio en twee speakers erin. Nu was de andere radio kapot, dus nu kan ik deze aansluiten. Nu zijn er 8 draadjes, left/right rear van + en - en left/right front, ook van + en -. Op welke moet ik de speakers nou aansluiten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Audio
4.5K

Het beste antwoord

Bij een stereoradio is er geen verschil tussen front en rear, alleen als je een radio hebt met surround, dan worden de speakers echt apart aangestuurd. Dan heb je ook nog een extra aansluiting voor subwoofer.
De balans kan je wel instellen tussen voor en achter. Als je de balans op de front speaker laat overheersen, en je hebt de speakers op rear aangesloten, dan zal je niet veel geluid uit je installatie halen. Zoals eerder al aangegeven, de front-speakers zitten voor (meestal in het dashboard) en de rear-speakers zitten achter (meestal in de hoedenplank).
jc54
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zijn er autoradio's in surround dan? :x
(En dan bedoel ik "echt" surround.)

Andere antwoorden (1)

front bij je dashboard met + en -

rear op de hoedenplank met + en -