Wat is een goede koptelefoon voor om en nabij de €30 zie keuzes?

Ik ben op zoek naar een enigszins goede hoofdtelefoon net onder de €30. Zelf heb ik een aantal op mn lijstje en dat zijn o.a.
-Sony MDR ZX300
-Sennheiser HD201
-" " HD 202
-" "HD 205

Deze zijn allemaal rond de €30. Maar wat zijn de criteria voor een koptelefoon. Maakt bijv. het aantal HZ uit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb zelf de HD 202, top ding !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zit hij ook goed? En een beetje bass?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1 tip.
Uitproberen !!
Wat de één lekker vindt zitten of klinken is voor een ander weer anders.
En Hz bereik? :)
Al is het van 0 Hz tot xxxKHz hoe ze tot verhouden met elkaar zijn staat er niet bij.

Het beste antwoord

Ik heb de MDR ZX300, zeer mooi voor de prijs, bas is prima, ook treble en mid tonen prima in verhouding, echt super voor de prijs. Er zit ook een hoekplug aan, waardoor hij niet zo snel stuk gaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik zou voor de Sennheiser gaan, die gebruiken professionals ook (dan wel een duurdere versie). Het aantal Hz slaat op het frequentiebereik: dus of je lage en/of hoge tonen kan horen. Die zijn in die prijsklasse bijna allemaal eender en je moet wel heel geoefende oren hebben, wil je het verschil kunnen horen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is een perfecte voor een zacht prijsje heb hem zelf ook http://www.bartsmit.com/ministry-of-sound-koptelefoon-zilver