Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe komt het dat overal ter wereld stereo oortjes dezelfde taal gebruiken L voor links R voor Rechts

Ik was twee weken geleden in Abu Dhabi en kocht daar Studio Beats
Ik veronderstel dat Abu Dhabi all jaren Arabisch is....
Hmmm ik vind het toch iets vreemd over het zelfde

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio
683

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Dat komt omdat deze producten op grote schaal, en voor een internationale markt geproduceerd worden. Het ligt dan voor de hand om Engels te gebruiken: L(eft) en R(ight).
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Oortjes zijn universeel over de wereld. en L staat voor Left en R voor right. Toevallig kennen wij in nederland dezelfde de zelfde letters voor links en rechts maar dat is omdat onze taal zo dicht bij die van engeland liggen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook in Abu Dhabi zullen ze wel Engels / Amerikaans begrijpen.... Left en Right zijn internationaal bekende termen,vandaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
L staat voor left en R voor right. En aangezien engels een wereldtaal is, word L en R bijna altijd gebruikt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helaas engels geen wereldtaal,,dacht ik zelf ook maar spaans is een wereldtaal(helaas versta ik het wel maar begrijp er geen snars van)
bamibal
12 jaar geleden
@knal: Engels is wel degelijk een wereldtaal, net als Spaans, Japans en zelfs Nederlands.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Wereldtaal
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
grappig bamibal, die ga ik onthouden: nederlands is OOK een wereldtaal!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding