Hoe sluit ik een 2e versterker aan in een auto?

Ik heb in mijn auto 4 speakers en 1 subwoofer, nu wil ik hier 2 speakers en nog 1 versterker aan toevoegen. Kan ik dan gewoon de ''line output'' gebruiken of moet er nog een tulpkabel naar de headunit toe?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio

Antwoorden (1)

Hangt er vanaf wat je met die 2e versterker wil gaan doen. Als het voor extra decibellen is van de autoradio dan moet die over een line out beschikken en die moet je dan op de line in van de 2e versterker aansluiten.
De speakers sluit je dan op die 2e versterker aan zoals dat moet: in fase
Zorg wel dat je de boel goed zekert ivm brandgevaar.

En een welgemeend advies: Zet die installatie niet knal hard aan terwijl je rijdt... je hebt dan geen idee meer wat je aan het doen bent bij zoveel herrie, laat staan dat je nog hoort wat er om je heen in het verkeer gebeurd.
Voor je er erg in hebt wordt het "the sound of breaking glass" en "screaming metal"......