ik wil een dr dre op afbetaling kopen, alleen welke site? zie beschrijving

mijn opa wil hem voor mij betalen(betaal hem terug) alleen bij wehkamp moet je eerst 4 prodcuten kopen, meteen contant, dus geem afbetaling. het vijfde product kan je op afbetaling kopen. het zure is nu dat mijn opa en oma wel eens wat kochten op wehkamp. Maar sinds twee jaar is mijn oma overleden en het wehkamp account staat op mijn oma''s naam. is er wel een site die de echte dr dre's aanbied, maar wel metteen het eerste product op afbetaling kan kopen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik hoef je zeker niet te vertellen hoe dom het is
kopen van luxe produkten op afbetaling? Waarom neem je niet een betaalbaar alternatief?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik hoef geen mening, ik vraag om een website.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jeetje, is dat ding zó belangrijk voor je?!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat je een financiele nitwit bent, blijkt wel duidelijk uit je vragen. Maar ik ga me er niet schuldig aan maken je daarmee ook nog eens in de problemen te helpen. Dat kun je prima zonder hulp, blijkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat erg jammer is, is dat die opa daar in mee gaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan kan opa ook gewoon dat ding kopen (voorschieten) en zijn kleinzoon renteloos laten afbetalen. Leert-ie OOK niks van, maar kost hem in elk geval ettelijke tientjes minder rente. Als opa het ding OOK niet in een keer kan betalen, heeft deze familie in zijn geheel een financiële situatie die lenen onverstandig maakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als ik dr dre google krijg ik een man, geen product, kan je hem kopen ofzo?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
laat maar, al gevonden.

Antwoorden (1)

Ik wist niet wat een Dr. Dre was ; al googelend vond ik aanvankelijk een persoon, maar nu blijkt dat het een koptelefoon is.

Dat is nauwelijks een eerste levensbehoefte, en voor zover je echt niet zonder zo'n ding kan, heb je ze al vanaf minder dan drie euro.

Het genoemde 'merk' echter, blijkt om en nabij de 300 euro te kosten ; nogal prijzig voor een kind dat niet zo veel zakgeld krijgt, en in de praktijk hebben ze helaas ook niet het eeuwige leven (hoe goed de koptelefoon ook is), en is de kans dat hij stuk is voor hij is afbetaald niet denkbeeldig. Het is dus een luxe-artikel dat je je moet kunnen permitteren, danwel waar je beter eerst voor kunt sparen.

Sparen betekent dat je EERST alle afbetaaltermijnen apart op een rekening ofzo zet, of in een potje doet, en DAN het ding koopt dat je zo graag wilt hebben. Schuldenvrij, je hebt er echt wat voor gedaan dus bent er vaak zuiniger op, en je hebt het helemaalzelf bereikt. Bovendien hou je nog een beetje geld over. Plus natuurlijk de rente over je spaarbedrag.

Afbetalen is een soort omgekeerd sparen ; je koopt en gebruikt eerst het voorwerp, waarna er nog lange tijd - ook als de lol er al af is, hij kapot is of je iets even goeds goedkoper hebt gevonden - rekeningen voor krijgt, die samen altijd MEER bedragen dan de aanvankelijke aanschafprijs. Tien tot 40 % meer gemiddeld. (Je koptelefoon heeft dan 330 tot bijna 450 euro gekost).

Natuurlijk zijn er met wat goede wil sites te vinden die jouw nu al tot over je oren in de schulden willen steken en je in staat stellen volledig onverantwoord niet met geld te leren omgaan. Het ligt echter niet in mijn aard mensen daar toe in gelegenheid te stellen, en het gaat nu ook weer niet om een onvoorstelbaar hoog bedrag. Ik hou het dus bij : dat is nou een leuk ding om een poosje voor te sparen. En sparen met een doel is hardstikke leuk ook nog.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
€300.... En die gast IS al multi-miljonair.... Laat ie zich nog even lekker bijspekken door tieners die elkaar op lopen te jutten ook. Ineens moet iedereen een koptelefoon, eerst zag je er bijna niemand mee lopen! Maar nu staat er een coole naam op, dus..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja....het is ongetwijfeld ene prima kwaliteit koptelefoon in de range van rond de 100 euro, plus 200 euro voor de kop / naam van Dr. Dre. Zo werkt dat in de merchandisingbusiness. Als het verschil niet groter is....(50/250 of zelfs 10 / 290 - maar dan heb je voor dat geld ook nog eens een inferieure koptelefoon).
Voor mensen voor wie de naam belangrijker is dan het product echter, zal dat worst wezen. Die trekken gewoon de poeplap. Of, nog liever : steken zich gewoon in de schulden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1 voor deze antwoord Marleen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ben het met de vorige antwoorder eens,dus nog een + Marleen.