kan wifi storing op de radio veroorzaken?

ik word graag wakker met muziek op mijn wekkerradio. Nu heb ik al een hele tijd last van een irritant piepgeluid. ik dacht dat het aan de radio lag, maar nu ik een nieuwe heb, komt die piep gewoon terug.
In de kamer naast mijn slaapkamer staat een wifi router. Omdat draadloze verbindingen werken met radiogolven, dacht ik dat dat het probleem was dat ik op mijn radio hoor. Maar hoe kan het dan dat dat irritante geluid op alle frequenties voorkomt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio
1.2K

Het beste antwoord

Een WiFi-router werkt op 2,4 GHz, dat is 20x hoger dan de frequenties waar een FM-radio op werkt. (87,5 - 108 MHz)
Het is dus onwaarschijnlijk dat de router de storing veroorzaakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nieuwe radio gekocht, probleem opgelost :S dank voor je antwoord :)

Andere antwoorden (1)

Ik heb een paar keer ook zo'n stoorgeluid gehad op mijn wekkerradio. Dat lag aan mijn mobiel die ernaast lag. Als ik hem verplaatste hield het op; een enkele keer ging het door en heb ik hem uitgezet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helaas, dat is het niet, mijn mobiel staat altijd uit als ik slaap, en dus ook als mijn alarmradio af gaat...