waarom kunnen de meeste koptelefoons hogere of lagere tonen maken dan je kunt horen?

een mens kan horen van een frequentie van 20Hz tot 20.000Hz waarom kunnen de meeste koptelefoons dan hoger of lager dan dit? want dat is toch nutteloos, want je kunt het niet horen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hele goede vraag:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dacht ik al, ik kon er ook nergens wat over vinden op internet ofzo

Het beste antwoord

Dit is, volgens de fabrikanten, om het totale geluidskwaliteit te verbeteren.
Sommige tonen die wij niet kunt horen kunnen wij wel merken of voelen.

Om er achter te komen of dit daadwerkelijk waar is kan naar een betere zaak gaan met je mp3 speler en zelf testen.
In mij ervaring merk je echt een verschil tussen een koptelefoon dat een bereik heeft van 20Hz to 20.000Hz en een met een bereik van 12Hz tot 22.000Hz

Toegevoegd na 5 minuten:
Ter info. De koptelefoon met het grootse bereik (die ken), heeft een bereik van 8 tot 80.000 Hz