geven 2 x 300 watt boxen genoeg geluid voor een feest in een zaaltje van 70 m2?

.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio
2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Merk en type?
Actief?
Versterker?
Wat voor soort muziek om een idee te hebben?
Band, DJ of gewoon muziek draaien?
Hoeveel man?
Wordt er ook op gedanst?

Antwoorden (3)

De boxen zullen misschien wel goed genoeg zijn. Als je echt een goede bas wilt hebben is het niet genoeg. Het is eerder afhankelijk van het uitgangsvermogen van de versterker. Als daar 2 x 300 Watt uit moet komen wat goed klinkt zal deze veel meer vermogen moeten hebben dan 2 x 300 Watt. Hang de speakers een beetje hoog en probeer het uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de acoustic goed is, is 2x300w voldoende. Als de acoustic slecht is, is 2x 300 w in de meeste gevallen veel te hard. Houdt wel rekening met de versterker, want als hij helemaal open gedraaid moet worden om voldoende herrie te krijgen gaat hij waarschijnlijk ook vervormen wat het geluid niet ten goede komt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Moet voldoende zijn.