Heb ik bij een homecinema set een versterker nodig?

Ik heb een aanbieding gevonden op internet van een AKAI AHC1400 homecinema set. 5.1 dolby(euro: 69,95). Heb ik hierbij een versterker nodig om 5.1 surround sound te krijgen?

Kan ik met de geluids ingang van de homecinema set 5.1 krijgen?

Ben niet zo bekend op dit gebied. Weet ook niet of dit wel een goeie prijs/kwaliteits verhouding heeft.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio

Antwoorden (3)

Nee hoor, tenzij je echt wil gaan blazen. Maar met 5 luidsprekers is het al snel hard zat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee. Het systeem incl. de speakers zou moeten voorzien in het geluid (incl. radio).

Daarbij moet ik wel zeggen dat je voor €69,95 niet veel hoeft te verwachten qua volume en kwaliteit (eerlijk gezegd).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
NEE. Je hebt geen versterker nodig. In deze home cinema set zit een apparaat die DVD speler en versterker combineert. Daarnaast zit er bij deze set 5 satelliet speakers en een subwoofer. Dus ready to go.
Qua prijs/kwaliteit kan ik je niet veel vertellen. 70 euro voor een set is natuurlijk niet veel, dus daar hoef je dan ook niet veel voor te verwachten. Het ligt er helemaal aan wat jouw eisen zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zie bij de specs dat het apparaat geen geluidsingangen heeft. Of de specs moeten het fout hebben, maar als je hem dus voor je games en computer wil gaan gebruiken heb je hier dus niks aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De specs verschillen nogal per aanbieder zie ik. De een heeft het wel over een coaxiale digitale ingang en de ander niet. Persoonlijk denk ik niet dat iets is. Als je al een full-hd tv hebt zou ik toch meer voor bluray gaan.
Wil je alleen surround geluid kun je ook nog overwegen om een losse 5.1 set voor de computer aan te schaffen.