Hoe sluit ik een microfoon met xlr kabel aan op mijn laptop?

Ik heb een microfoon gekocht en hier zit een xlr kabel bij. Zelf heb ik hier echt totaal geen verstand van. Hoopte dat ik dit gewoon rechtstreeks op mn laptop kon aansluiten, zodat ik kan zingen en opnemen. Dit kan niet.
Welke opties heb ik nu? Bestaat er een snoertje die ik er tussen kan doen? Of moet ik iets anders erbij kopen? En zo ja, wat?

Toegevoegd na 10 minuten:
Is dit misschien wat? http://www.rfsystems.nl/shop/Antari_rookmachine_op=op.pdf/artikelen/uci-10-usb-xlr-microfoon-interface-kabel-d1630.htm

Of kan ik beter een heel kastje er tussen kopen?

Weet jij het antwoord?

/2500

In heel veel webshops te koop. Zoek naar "XLR naar minijack"

De XLR naar USB kabel die je zelf al hebt gevonden is een hele goede optie. Voor de minste kosten zou ik een dergelijke aansluiting ook adviseren. De kwaliteit zal vrij aardig zijn, in ieder geval stukken beter dan de kwaliteit van de ingebouwde voorversterker van je computer. Dat komt ook omdat de impedantie (zegt je dat iets?) niet overeen komt met een gemiddelde zangmicrofoon van ca. 200 Ohm. Deze ingang is bedoeld voor headset microfoontjes om een beetje te Skypen, niet voor kwaliteitopnames die je eigenlijk wel zoekt. Ik weet niet wat je precies wilt gaan doen en wat je verwacht van de kwaliteit. Ook niet wat voor soort microfoon je hebt, want deze bepaald of het met zo'n kabel sowieso wel gaat. Heb je een dynamische microfoon, geen probleem. Maar heb je een condensator microfoon die fantoom-voeding verwacht op de aansluiting, dan gaat het niet werken zo. In dat geval heb je een eenvoudige audio-interface met microfoon voorversterker nodig. Daar zijn legio mogelijkheden in te vinden... De geluidskwaliteit is doorgaans subliem. Dus een goed advies hangt af van: a) Je microfoon b) Je budget voor zo'n audio-interface

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100