Hoe sluit ik een microfoon met xlr kabel aan op mijn laptop?

Ik heb een microfoon gekocht en hier zit een xlr kabel bij. Zelf heb ik hier echt totaal geen verstand van. Hoopte dat ik dit gewoon rechtstreeks op mn laptop kon aansluiten, zodat ik kan zingen en opnemen. Dit kan niet.
Welke opties heb ik nu? Bestaat er een snoertje die ik er tussen kan doen? Of moet ik iets anders erbij kopen? En zo ja, wat?

Toegevoegd na 10 minuten:
Is dit misschien wat? http://www.rfsystems.nl/shop/Antari_rookmachine_op=op.pdf/artikelen/uci-10-usb-xlr-microfoon-interface-kabel-d1630.htm

Of kan ik beter een heel kastje er tussen kopen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio
3.8K

Antwoorden (2)

In heel veel webshops te koop.
Zoek naar "XLR naar minijack"
Plaatje bij antwoord
escape
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thanks! Weet jij of deze er ook is met een langer snoer? Want deze lijkt wel erg kort?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je er geen langere van kunt vinden, dan kun je de boel verlengen met een 'gewone' XLR kabel. Die heeft een mannetje en een vrouwtje aan de 2 uiteinden zitten. Sta niet versteld van de kwaliteit want de ingebouwde voorversterker van een PC of laptop is 3x niks.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze oplossing gaat niet werken, de vraagsteller heeft een microfoon die fantoomvoeding nodig heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat moet ik dan hebben?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ow sorry, zie nu dat je al geantwoord hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat voor microfoon is het dan?
De XLR naar USB kabel die je zelf al hebt gevonden is een hele goede optie. Voor de minste kosten zou ik een dergelijke aansluiting ook adviseren. De kwaliteit zal vrij aardig zijn, in ieder geval stukken beter dan de kwaliteit van de ingebouwde voorversterker van je computer. Dat komt ook omdat de impedantie (zegt je dat iets?) niet overeen komt met een gemiddelde zangmicrofoon van ca. 200 Ohm. Deze ingang is bedoeld voor headset microfoontjes om een beetje te Skypen, niet voor kwaliteitopnames die je eigenlijk wel zoekt.

Ik weet niet wat je precies wilt gaan doen en wat je verwacht van de kwaliteit. Ook niet wat voor soort microfoon je hebt, want deze bepaald of het met zo'n kabel sowieso wel gaat. Heb je een dynamische microfoon, geen probleem.
Maar heb je een condensator microfoon die fantoom-voeding verwacht op de aansluiting, dan gaat het niet werken zo.
In dat geval heb je een eenvoudige audio-interface met microfoon voorversterker nodig. Daar zijn legio mogelijkheden in te vinden... De geluidskwaliteit is doorgaans subliem.

Dus een goed advies hangt af van:
a) Je microfoon
b) Je budget voor zo'n audio-interface
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankjewel voor je antwoord. Ik heb deze microfoon: http://www.dwmusicstore.com/rode-nt1a-15th-anniversary-edition-p-11800.html Het is dus eigenlijk een studio microfoon. Mijn budget is niet zo hoog omdat de microfoon zelf eigenlijk al boven mijn budget was. Aan de andere kant wil ik, nu ik zo'n dure microfoon heb gekocht, ook wel goede kwaliteit en als ik dat niet bereik door een snoertje, moet ik misschien kijken naar iets anders. Impedantie, zegt me overigens niks :P Maar begrijp dat het iets met de weerstand te maken heeft?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is dus een condensator, die fantoomvoeding nodig hebt. Vergeet de eerdere kabel suggesties, die gaan niet werken. Je hebt een interface met voorversterker nodig die +48V (fantoom) op je microfoonkabel kan zetten, waardoor de microfoon kan werken. Er zit namelijk elektronica in, die spanning nodig heeft. Suggesties zijn: (in volgorde van kostprijs)
http://www.thomann.de/nl/the_tbone_micplug_usb.htm
http://www.thomann.de/nl/miditech_audiolink_ii.htm
http://www.thomann.de/nl/shure_x2u.htm
http://www.thomann.de/nl/apogee_one.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En daar zitten de snoeren bij zodat ik het op mn laptop kan aansluiten?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoezo werken de kabel suggesties niet? Kan de microfoon ook niet stroom krijgen via mn laptop als ik die aan de oplader leg?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, de microfoon die je hebt is een professionele studio microfoon, die kun je niet zo op een primitieve microfoon ingang van je laptop aansluiten. Misschien had je voor je aankoop je beter eerst even kunnen orienteren was er precies nodig was en je goed laten vooalvorens je deze microfoon kocht, maar goed, je zit nu op een route en bent op weg naar een goed setje om mee te kunnen werken. Dit is zeker een prima microfoon overigens.
Een van de producten die ik je adviseerde heb je zeker
nodig. Bij je bestelling bij Thomann, die ik zeer kan aanbevelen vanwegen hun lage prijzen en hoge deskundigheid, kun je even navragen wat je precies nog aan kabels nodig hebt en wat er bij geleverd wordt. Dat kan ik niet overzien. Succes met wat je met je opnameset wilt gaan doen, en veel inspiratie gewenst!