Is het mogelijk om geluid uit de computer via mijn keyboard te laten afspelen?

Ik heb twee midi kabels aangesloten van mijn synt naar mijn geluidskaart.

Cubase herkent mijn synt wel en verder doet hij het prima en leest mijn noten.
Alleen als ik het wil beluisteren hoor ik geen geluid.

Hoe kan dit.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio
1.2K

Antwoorden (1)

Nee, niet met MIDI iig. MIDI is geen audio, het is alleen een noten signaal, normaliter moet het geluid uit je computerboxen komen of uit de versterker die aan je geluidskaart hangt. Geluid kan niet via MIDI verstuurt worden terug je keyboard in. Je kan wel MIDI patronen je keyboard in laten komen en het keyboard die noten af laten spelen als je een MIDI-in hebt. Je bent dan wel gelimiteerd door het geluid van je synth, het zal dan dus anders klinken dan op dat het op de PC klinkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
DANK, Ik ben blij dat er geluid terugkomt maar het is niet helemaal zuiver en het juiste geluid. Het schommelt af en toe ook wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er komt dus geen geluid terug, althans niet via MIDI.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kan inderdaad alleen de geluiden horen van mijn synth die ik heb ingespeeld
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt, snap je een beetje hoe MIDI werkt, anders leg ik het gerust uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij heeft waarschijnlijk een geluidskaart met tevens midi i/o...
Via de synth speelt de boel wat je hebt opgenomen dan weer af. Het kan zijn dat je de midi routing in cubase en de juiste midi kanalen in je synth en cubase voor je instrumenten moet instellen. Gaat wel een beetje ver om dit hier te gaan lopen troubleshooten, is niet echt wat je zegt "kennisvermeerdering" maar meer specifiek SadeJoella's configuratie daar, of heb ik het mis en is dit wel GV materie?