Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het mogelijk om andere kleur lampjes in je autoradio te laten zetten?

Wij hebben een Seat Ibiza met dus allemaal rode lampjes in het dashboard. Maar onze kenwood radio heeft blauwe lampjes, geen gezicht dus. Als verrassing zou ik er graag rode lampjes in willen laten zetten, maar is dat wel mogelijk?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn wel autoradio's die verschillende kleuren kunnen laten weergeven.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Autoradio's worden verlicht door leds die op een printplaatje gesoldeerd zijn. Het vervangen van die leds is vrijwel onmogelijk, of heel duur. Tenzij je zelf heel handig bent, is het voordeliger om op zoek te gaan naar een autoradio met een bijpassende kleur verlichting.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Vroeger werden autoradios verlicht door lampjes met rubberen gekleurde hoesjes erover. Ik verving dan die rubberen hoesjes als ik een andere kleur wilde.
Tegenwoordig hebben alle radios ledverlichting. En vaak zijn het van die kleine smd leds. Daar kun je dus helemaal niks mee of je moet al super handig zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding