Kan ik een AV-kabel (wit,rood,geel) ook gebruiken om bv. mijn cd-speler aan mijn versterker te koppelen? (geel wordt dus niet gebruikt)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio

Het beste antwoord

Ja dat kan. Of de geluidskwaliteit acceptabel is hangt van de kwaliteit van je AV kabel af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De geluidskwaliteit zal door een kabeltje van een of twee meter niet hoorbaar beïnvloed worden, tenzij je natuurlijk gelooft in vergulde stekkers met zuurstof arme koperdraden.
Van die psycho-akoestische onzin worden alleen de leveranciers van de luxe kabels beter, het geluidssignaal loopt in de versterker of in de CD-speler ook gewoon door simpele draadjes en over gewone koperen printbanen, dus de dure kabels aan de buitenkant zullen het geluid echt niet beter laten klinken.

Andere antwoorden (1)

Ja kan gewoon, je kan de gele gewoon gebruiken als rode of witte zelfs. De kleur is alleen voor de herkenning.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je links links wil horen moet je natuurlijk wel de witte uitgang aan de witte ingang koppelen, met welk snoertje je dat is om het even.