Hoe krijg ik geluid bij Windows Media Player?

Ik heb met mijn Sony videocamera (MPEG) vier clips gemaakt, en op mijn Acer laptop gezet. Maar als ik ze via Windows Media Player afspeel, krijg ik geen geluid. En ook bij mij videobewerkingsprogramma's krijg ik geen geluid. Maar als ik de clips op mijn videocamera zelf afspeel, krijg ik wel geluid. Hoe kan ik dit probleem oplossen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio
2.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Welke camera precies? DV/miniDV? Hoe heb je precies het bestand van je camera getrokken? Waarom heb je voor MPEG gekozen en niet voor DV, of was dat geen optie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En ook nog een, staat het geluid op je camcorder wel lekker luid?

Antwoorden (1)

je videocamera heeft geluid dat bij zijn eigen opnames hoort, dat zal altijd werken tenzij de speakers mankementen gaan vertonen.

Je mediasoftware komt een codec te kort. Om dat probleem te verhelpen moet je de juiste codec installeren. Om een hoop gezeur en gedoe te voorkomen installeer je dan een codecpack en ben je in een keer klaar.

Degeen die altijd werkt voor mij is deze, ik heb hem alvast voor je opgezocht:

http://download.cnet.com/K-Lite-Mega-Codec-Pack/3000-13632_4-10794603.html?tag=mncol;4 hierna moet het geluid het doen als het goed is.

Werkt het dan nog niet dan is er waarschijnlijk een mankement een je hardware en zul je hem waarschijnlijk moeten gaan voorzien van een andere geluidskaart... of geluidschip onboard van het moederbord...

Maar hopenlijk is het met de codecpack op te lossen...

succes...