Autotune, wat gebeurt er nu eigenlijk met je stem?

Wat verandert er precies wanneer je audio autotuned? Wordt je stem zuiverder gemaakt in het bestand of wat vervormt er dan o.i.d ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio
6.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha die ken ik :p

Het beste antwoord

Autotune is een pitch correctie programma. Zodra je door de mic heen begint te zingen met autotune aan, dan corrigeert autotune de hoogte of laagte van jou zang. Autotune kun je vooraf ook instellen op een bepaalde accoord. Als een nummer bijv. in een C gespeeld wordt kan autotune ervoor zorgén dat jij dÍe ene bepaalde noot ook haalt.
Inpreciepe kun je dus stellen dat autotune je stem vervormt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Autotune brengt het geluid, in dit geval je stem, naar één toonhoogte. Normaal is je stem een "golvende" beweging qua toonhoogte. De autotune trekt dit zeg maar recht.