Wat is er met mijn subwoofer aan de hand?

Ik vroeg me dit al een tijdje af. Mijn sub staat onder mijn bureau en wanneer er heel veel lage tonen inzitten hoor ik een soort blaasgeluid. Zoveel blaast hij nog geeneens maar ik maakte me hier toch wel zorgen om. Ook piept hij een heel klein beetje bij zware beats. Ik hoop dat iemand me hier mee kan verder helpen en wat het inhoudt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio

Het beste antwoord

Dat zijn meestal basreflex kastjes, die hebben dus een basreflex poort(pijp) en bij het heen en weer gaan van de speaker gaat er dan ook lucht doorheen. Bij een verkeerd of krap ontwerp, kan deze pijp idd blaas geluiden geven, zeker als je flinke beats heb. Als de pijp niet geblokkeerd of verstopt zit, kan je er weinig aan doen.

Toegevoegd na 1 minuut:
O ja dat blazen opzicht kan geen kwaad, als de speake maar niet vervormd geluid geeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de speaker anders klinkt als hij hard staat, in vergelijk met wat zachter. Behalve het volume natuurlijk ;-)

Andere antwoorden (2)

dit zit waarschijnlijk in uw voorversterking ! probeer sub eens aan te sluiten op een ander toestel .

Toegevoegd na 1 minuut:
een beetje meer uitleg mocht ook wel !
staat ie op een mp3 of computer ?
groetjes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het lijkt me dat de kast lek is. Misschien gevallen of zo, het zou ook de bijgeluiden verklaren. Zitten alle componenten goed vastgeschroefd want dat komt ook voor dat het dan op de kieren gaat lekken.