Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je een pick up speler op een moderne, vrij kleine radio aansluiten?

None

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio
2.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Een pick-up of platenspeler zonder eigen versterker kan je niet op een moderne radio aansluiten.

Toegevoegd na 4 minuten:
Dat heeft te maken met het feit dat de muziek op grammofoonplaten met een speciale tooncorrectie opgenomen is.
Vroeger hadden radio's en versterkers een speciale ingang waar de RIAA-correctie de klank weer aanpaste zodat het geluid evenwichtig versterkt werd.
De tegenwoordige lijningang met twee tulpstekkers mist deze correctie - bovendien is de versterking niet voldoende om het geringe signaal van de pick-uo genoeg te versterken.
Er bestaan wel losse RIAA-voorversterkers, je kan deze tussen de pick-up en de lijningang (AUX) van een moderne radio of versterker aansluiten, dán kan het wel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan hem wel aansluiten met een voorversterker er tussen, je kleine radio, moet wel een audio ingang poort hebben.

Toegevoegd na 1 minuut:
Voo voorversterkers, zie bron:
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn platenspeler, waarmee ik de muziek op mijn computer kan zetten kan ik ook met tulpstekkers op mijn mini stereo aansluiten. Prima geluid als je er een paar stevige boxen aanhangt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Mini stereo heeft digitale ingangen, ook USB.
(Lees meer...)
jc54
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
op de USB-aansluiting van een mini-stereosetje kan je een USB-stick met mp3 bestanden aansluiten, de USB-pickup zal daar niet op werken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan heeft jou mini een platenspeleringang, of je platenspeler eeningebouwde voorversterker.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding