Wat is nou een goed merk voor een autoradio?

Ik wil een 2-din met usb kopen, maar kan niet kiezen. De ene zegt dit, de ander dat....
Is bijvoorbeeld Kenwood nou echt beter dan Pioneer?
Of moet het toch Clarion of Blaupunkt worden?
Wat is volgens jou de top-3??

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Audio
5.3K

Het beste antwoord

Als beeld en geluidstechnicus kan ik je het volgende vertellen:
Welk merk je ook neemt, aanbevolen door anderen, word door het gebruik vooral bepaald wat een goed merk is.
Wat verwacht je van het apparaat? Hoe hard wil je het geluid hebben in je auto? Dat allemaal speelt een rol. Maar dan ben je nog niet klaar.
Het merk dat je kiest, moet ook een goede service geven. Is de importeur makkelijk te bereiken bij een vraag, probleem of defect, Zijn er onderdelen leverbaar. Wat gebeurd er als mijn frontje verlies? Moet ik dan een hele nieuwe kopen?
Dan ook nog de prijs die je wilt betalen.
Maar voor het kiezen van het apparaat moet je de volgende criteria aanhouden:
Wat moet er allemaal op zitten?
Ik heb gekozen voor een merk en type met de volgende praktische mogelijkheden:
1) Muziek kunnen afspelen via USB
2) AUX op het frontje om om een andere geluidsbron te kunnen afspelen.
3) Ipod mogelijkheid met de bediening op het apparaat.
4) Afstandsbediening (te gebruiken door achterpassagier)
5) Bluetooth om muziek draadloos van mijn telefoon af te spelen over de speakers.
6) Handsfree via bluetooth automatisch bellen en gebeld worden.
7) Aansluiting voor externe microfoon (zit al een in het frontje)
8) Sub aansluitingen voor extra versterker of woofer ( Ik heb een JBL PRO BASS II met op afstand regelbare bass)
9) CD speler met MP3, AAC, etc.
10) Radio
11) Instelling voor XPLOD en diverse klankinstellingen.
12) Verwijderbare front met etui.
13) 4 x 52 Watt versterker

HET is geworden een SONY MEX-BT3700
met en prijs van 150 euro (op internet gekocht)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

met stip op nummer 1 : Pioneer! Perfect geluid!! En mooiste uiterlijk.
nummer 2: JVC, Heel degelijk en ook goed geluid.
nummer 3: Sony, gewoon wat je van een autoradio verwacht.

Ga even langs de Mediamarkt ofzo om daar even naar het geluid te luisteren. Kun je zelf kiezen :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoek eens wat op het internet.
Daar kun je ze ook het goedkoopste aanschaffen.
Zoek eerst naar recensies, bijv. in de onderstaande links.
14 jaar geleden
Er gaat naar mijn mening niets boven een Pioneer.
Niet alleen geluidstechnisch (natuurlijk wel met goede speakers) maar ze zien er ook nog strak uit
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb vroeger altijd Pioneer in de auto gehad, omdat die voor liepen in de techniek. Tenminste dit was mijn mening. Totdat de man die voor mij de autoradio inbouwde vertelde dat hij voorzitter was van zo'n club waar mensen samen komen om met hun autoradio te pronken. En dan vooral de kwaliteit van het geluid. Hij heeft mij een voorbeeldje laten horen van een simpele 'Yoko' radio met een losse versterker erachter...

En vandaag de dag maakt het echt niet meer zo heel veel uit. Waar je wel rekening mee moet houden zijn de speakers die aan de radio hangen. Aangezien de meeste autoradio's met 4 x 45/50 watt beginnen heb je wel speakers nodig met een RDM die hoger ligt. Anders vervormd het geluid en blaas je de speakers op. En dit in pak 'm beet 12 uur tijd...