Computerspeakers aansluiten op tv?

Ik heb gisteren een nieuwe tv gekocht. Samsung LED UE46C6000.
Ik wil hier graag mijn computerspeakers op aansluiten (philips 5.1 setje). Maar hoe?
Uit de speakers komen 3 kabeltjes (groen, oranje, zwart), en in de tv heb ik een digital audio input, hdmi, usb, hoofdtelefoon, en allerlei dingen die ik niet snap.

Kan ik dit aansluiten door middel van een converter of een andere omweg?
Graag makkelijk uitgelegd, ik ben hier niet zo in thuis.

Toegevoegd na 21 minuten:
Een vriend van mij heeft de converter van het plaatje om zijn computerboxen aan te sluiten.
Maar mijn tv heeft ook die tulp-aansluiting niet.
Daarom dacht ik dat er misschien een andere oplossing is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio
14.9K

Antwoorden (4)

De speakers van een PC kan je niet zomaar aansluiten op een TV of versterker.
Voor een PC heb je meestal minder vermogen (15 W) terwijl een TV en versterker veel meer vermogen heeft.

De stekkers aan jouw speakers zijn micro jacks en op een TV/Stereo zijn mini jacks. Ook de kleuren van jouw stekkers horen bij de kleuren van een PC.

Ik zou het dan ook niet doen.

Op marktplaats kun je voor niet al te veel geld een 5.1 systeem kopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De speakerset van Philips heeft aparte aansluitingen voor bass (groen) center (oranje) en de rest (zwart)
Een Televisie heeft geen aparte aansluitingen om de speakers aan te sluiten, je zult een 5.1 versterker moeten hebben om de aansluitingen te kunnen maken.
De TV sluit je dan weer met de digital output aan op een digitale input van de versterker.

Toegevoegd na 8 minuten:
Wat je wel kan proberen is de lijnuitgang van de TV verbinden met de MP3 ingang op de externe volumeregeling.
Je kan hiervoor een kabeltje met twee tulpstekkers (wit en rood) naar 3,5 mm mini jack gebruiken.
Je hebt dan weliswaar geen echte 5.1 surround, maar alles moet dan toch wel werken.

Toegevoegd na 15 minuten:
Vrijwel elke TV heeft tegenwoordig 2 tulp-aansluitingen voor audio uit, anders kan je een scart-adapter gebruiken zoals op het plaatje met een IN-OUT schakelaar (OUT gebruiken), of een verloopsnoertje in de hoofdtelefoonuitgang steken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is de lijnuitgang?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De audio lijnuitgang bestaat uit 2 tulpaansluitingen, een witte en een rode, gemerkt met L en R out.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hmm, die heeft mijn tv dus niet.
Wel een digital audio out en een pc/ DVI audio in.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heeft hij ook geen scart meer? dan blijft alleen de hoofdtelefoonaansluiting over.
Waar komt trouwens het kastje op jouw foto vandaan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ook een Samsung, deze heeft wel scart via een verloop kabel, ik wil het zelfde doen, de scart naar line-out lijkt me idd de beste optie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee er is ook geen SCART helaas.
Ik vind het maar ingewikkeld.
Ik denk dat ik nu maar zo'n ding ga zoeken van het plaatje (geen idee waar mijn vriend die vandaan heeft!), en dan een tulp naar mini-jack voor in de hoofdtelefoon.
Kan me alleen niet voorstellen dat dat goed is voor het geluid.
Misschien toch maar nieuwe speakers?
Ik heb ook een Samsung, deze heeft wel scart via een verloop kabel, ik wil het zelfde doen, de scart naar line-out lijkt me idd de beste optie.

De 2e optie is het gebruik van de optische-digitale line-out uitgang, maar ja daar voor heb je een optisch naar lin-out converter nodig.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik lees net dat er een hoofdtelefoon aansluiting op zit, daar stop je het groene stekkertje in en dan heb je stereo geluid!

Toegevoegd na 3 dagen:
Hoi, heb inmiddels de aansluiting via de scart gemaakt en het werkt! Wel kleine vertraging t.o.v. het tv geluid zelf, maar tot nu toe niet storend!

Toegevoegd na 3 dagen:
Dat werkt dus met bovenstaande scart connector, deze moet op "uit"staan.
Wat betreft koptelefoon:
Je heb een iets ander model dan mijn tv, kan het zijn dat het koptelefoon volume apart op de tv via menu ingesteld moet worden?
@Laurena Hoe doen jullie dat, volume van de koptelefoon instellen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waar vind je zo'n converter?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Over je aanvulling, dat werkt helaas niet!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat je hebt toegevoegd,over die hoofdtelefoonaansluiting,dat hebben wij thuis ook gedaan met onze boxen.Werkt prima:supergeluid in stereo idd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je heb een iets ander model dan mijn tv, kan het zijn dat het koptelefoon volume apart op de tv via menu ingesteld moet worden?
@Laurena Hoe doen jullie dat, volume van de koptelefoon instellen?
Ik heb een tien jaar ofzo oude toshiba tv daar heb ik creative speakers van ongeveer 5 jaar geleden op aangesloten. ik neem het vermogenverhaal van de vorige reactie serieus. hij is vast technisch beter onderlegd. misschien kan het in mijn geval omdat toshiba eigenlijk een computermerk is. ik weet het niet maar geniet dagelijks van deze mogelijkheid