hoe sluit ik mij versterker aan op mijn pc (stroom via stopcontact)?

het gaat eigenlijk alleen over de stroom er zit GND REM en +12V aansluiting op verder kan ik hem verbinden met tulp pluggen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio

Het beste antwoord

Kennelijk heb je een versterker die eigenlijk voor in de auto bedoeld is, maar dat is geen probleem voor het aansluiten.

Je moet een voeding zien te vinden die 12V kan leveren bij een behoorlijke stroomsterkte.

Een voeding van 1,5A is wel zo'n beetje het minimum:
Bij die stroom kan jouw versterker net 2x 5W leveren, meestal genoeg voor een kamer.

Een dergelijke voeding vindt je bijvoorbeeld als voeding voor sommige LCD-televisies.

Ook 13,6V voedingen die voor 27MHz bakkies gebruikt worden zijn geschikt.

De aansluiting is als volgt:

De - aansluiting gaat aan GND,
de + aansluiting gaat aan +12V
de REM aansluiting verbindt je door met de +12V
(dit is de aansluiting die bij een autoradio zorgt voor het aan- en uitschakelen van de versterker tegelijk met de autoradio.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kan het ook met zo'n computer kabel ( standaard kabel naar voeding)

Andere antwoorden (1)

Tulp male naar 3.5mm Jack male