iPod koel bewaren?

Als ik op vakantie ga neem ik mijn iPod touch mee. Maar in onze tent kan het wel 50 graden worden en daar kan de iPod niet tegen in de auto word het ook veel ste warm waar kan ik mijn iPod in doen oftewel koel bewaren/opbergen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio

Het beste antwoord

Gebruik de iPod touch (4e generatie) in een omgeving waar de temperatuur tussen 0 en 35 ºC (32 en 95 ºF) ligt. Als de temperatuur lager of hoger is dan aanbevolen, is de gebruiksduur van de batterij mogelijk tijdelijk korter of werkt het apparaat mogelijk tijdelijk niet naar behoren.

Bewaar het apparaat in een omgeving waar de temperatuur tussen -20 en 45 ºC (-4 en 113 ºF) ligt.

Wanneer u het apparaat gebruikt of de batterij oplaadt, is het normaal dat het warm wordt. De buitenkant van het apparaat fungeert als een koeloppervlak waarbij de hitte in het apparaat wordt verplaatst naar de koelere lucht buiten.

DIT WORD AUTOMATISCH GEDAAN WANNEER HET TE WARM WORD:

Wanneer de interne temperatuur van het apparaat de normale temperatuur bij gebruik overschrijdt, worden mogelijk de volgende maatregelen genomen om de temperatuur te reguleren:

-Het apparaat laadt niet meer op.
-De helderheid van het beeldscherm wordt verlaagd.
-Het telefoonsignaal wordt zwakker (alleen bij iPhone 4, iPad Wi-Fi + 3G en iPad 2 Wi-Fi + 3G).
-Locatievoorzieningen worden uitgeschakeld.
-De flits van de camera wordt uitgeschakeld (alleen bij iPhone 4).

Een bericht verschijnt met een waarschuwing over de temperatuur: "De iPhone moet afkoelen voordat u deze kunt gebruiken", "De iPad moet afkoelen voordat u deze kunt gebruiken" of "De iPod touch (4e generatie) moet afkoelen voordat u deze kunt gebruiken" (zie afbeelding):

Dit bericht verschijnt wanneer de aanvaardbare temperatuur bij gebruik is overschreden. Dit is een veiligheidsmechanisme om de componenten van het apparaat te beschermen. Wanneer dit bericht verschijnt, schakelt u het apparaat uit en verplaatst u het naar een koelere omgeving waar u het laat afkoelen voordat u het opnieuw gebruikt.

Toegevoegd na 2 minuten:
je kan hem ook in een droge doek bewaren en dan in een koelbox bewaren. Als het te warm word leg je hem gewoon veilig in de koelbox zonder handoek of zoals hierboven al geantwoord is: doe er zilverpapier rond.

M.v.g.

Mrboonen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Wikkel hem in zilverfolie. Dat weert de ergste warmte een tijd.
12 jaar geleden
Leg hem op het tentzeil onder je matras of matje. Doe hem desnoods in een drybag te halen bij de xenos voor een paar euro