Waarom werkt mijn geluid niet?

Ik krijg geen geluid uit mijn pc speakers met muziekprogramma's of games. Als ik bij de geluidssoftware een test doe komt er wel geluid uit.

Wat is er mis?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Audio

Antwoorden (3)

Misschien heb je de standaard afspeel functie geluids op een andere geluidskaart staan ? of op hoofdtelefoon ?
wellicht staat bijvoorbeeld windows media speler op standaard device als je kunt kiezen dan moet je dat eens proberen
14 jaar geleden
Ga naar Start > Configuratiescherm > Geluiden en Audioapparatuur > Audio...
Daar kun je de juiste geluidskaart kiezen en als standaard-apparaat aanwijzen, zowel voor afspelen als opnemen.
Dit is de juiste weg met xp, misschien bij vista iets anders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoi,

wellicht Vista? Heb ik ook. Als je de hoofdtelefoon heb aangesloten dan doet normaal geluid het niet meer. erg frustrerend!. koptelefoon unpluggen helpt, maar je moet het programma wel opnieuw opstarten.
Je schijnt het te kunnen instellen maar dat hielp bij mij weinig.....