waarom zit er een relais in een stereotoren ik hoor een tik zo gauw de display inschakelt alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio

Antwoorden (2)

Dat relais zit er niet in voor je display, maar schakelt de speakers door naar je eindtrap. Als je je versterker aanzet is die voor korte tijd instabiel, waardoor je luidsprekers kunnen beschadigen. Door de speakers met een relais een tikje later door te koppelen blijven ze heel.
escape
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maar hij tikt ook als ik gewoon de klok inschakel en dan zijn de speakers niet in gebruik
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal gelijk.. En ongeacht wat je gebruikt, de radio zal altijd klikken... Stel je voor dat je besluit om toch ff 538 te gaan luisteren....
Het kan ook zijn dat het relais dient om de stroomvoorziening in te schakelen:
In moderne apparatuur is voor de stand-by stand de gewone voeding afgeschakeld, alleen de infrarood ontvanger voor de afstandsbediening heeft dan een hele kleine zuinige voeding die op commando de gewone voeding inschakelt.

Gr. Koos