waarom werkt mijn autoradio ontvangst het ene moment wel en het andere moment niet als ik door een verkeers tunnel rij ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Audio

Het beste antwoord

Heel simpel. Men heeft bij ontvangst in de tunnel een vrij dikke kabel tegen het plafond aangebracht die functioneert als antenne. Natuurlijk met de nodige electronica.
In Rotterdam b.v. is RTV rijnmond de rampen zender en is altijd en overal te bereiken.
Ook de overige zenders blijven het trouwens doen in de tunnel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt er waarschijnlijk aan welke zender je op hebt staan. De regionale zender werkt altijd. Als ik door de Maastunnel rijd, kan ik de Skyradio ook minder goed ontvangen.

Andere antwoorden (1)

in tunnels zitten soms hulpzendertjes die het signaal doorgeven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee, het weer heeft in een tunnel geen invloed.