Wat kan ik vragen voor een radio uit 1948?

Het gaat hier om de Philips BX 370 U (ook wel kompasje genaamd) Ik wil 'm verkopen maar ik krijg een bijzoner laag bod naar mijn smaak. De radio is in goede staat (alles erop en eraan) doek is mooi. Er komt echter geen geluid meer uit. Drie buizen doen het nog alleen één grote (rechts in de hoek) geeft geen sjoege. Wie kan mij een indicatie geven?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Audio
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de prijs welke je voor dit toestel krijgt zal niet veel zijn. U toestellen hebben geen trafo om de gloeispanning van de buizen naar 6volt terug te brengen, dit wordt door een weerstand gedaan.en waren vroeger al niet zo in de smaak vanwege de trubbels welke zo'n toestel met zich meebracht. radiobuizen zijn nog op diverse radiovlooienmarkten te koop, maar voor de U toestellen valt dit tegen. Er zal wel meer aan de hand zijn met dit toestel dan alleen deze buis.dan als ik me nog herinner van vroeger beginnen de letters van een U toestel niet met een A maar met een U.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha staat ie op marktplaats voor 50 euro toevallig?

Het beste antwoord

Bij zulke radio's is het eigenlijk vooral wat de gek er voor geeft. Je moet maar net een gek vinden, die echt interesse heeft voor een dergelijk toestel.

Waarde ligt waarschijnlijk tussen de 50 en 100 euro. Nu nog de juiste koper weten te vinden.

Als je hem op Marktplaats zet, weet je eigenlijk zeker, dat je flut biedingen krijgt. Misschien moet je radio eens aanbieden op de speciale radiofora. Daar zitten de echte liefhebbers.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

wat een verzamelaar er voor kwijt wil
zou hem niet onder de 75 euro aanbieden
je kunt altijd nog zakken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een aantal jaar geleden hebben wij een soortgelijke radio verkocht voor...let wel: € 50,- En de onze deed het ook nog helemaal.

Je krijgt er bijna niks voor, want er worden zoveel van dat soort radio's aangeboden. Op iedere rommelmarkt kom je er wel een paar tegen.

Dus als je iets van 50 euro krijgt dan mag je blij zijn. Vind je dat te weinig, dan zou ik hem lekker zelf houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Radiofreaks zijn gevoelig voor het technische verhaal. Ik denk dat ik je advertentie heb gezien en dan klopt de foto van de achterkant niet met de type aanduiding.

Foto BX 370 U

Misschien maak je meer kans bij de afdeling antiek.
Maar als je meer dan E 50,- vangt ben je een hele speksnijder een nieuwe A1 buis is heel moeilijk te krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
100 euro zo