Wat is het moderne alternatief voor een HIFI installatie?

Zoals een oplettende lezer heeft kunnen zien is mijn hifi stereo gesneuveld. Ik wil een nieuwe investering doen in een HIFI voor de toekomst.
Wat zijn features waar je vandaag de dag op moet letten?

Zijn er bijvoorbeeld al draadloze mogelijkheden tussen PC en HIFI?
Zijn er USB mogelijkheden?

Het valt me op dat Mediamarkt (en anderen) niet veel meer adverteren met HIFI's, maar meer met surround systemen.

Graag jullie visie!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Audio
2.6K

Het beste antwoord

Ik gebruik mijn mobiel en deze sluit ik via bluetooth aan op mijn versterker. Die kan je gewoon kopen bij de mediamarkt!
Ik heb dan ook een mobiel die MP3 muziek kan afspelen en die eventueel ook Radio kan ontvangen of Internet Radio. Die mobiel had ik toch al, ik zocht alleen een methode om de MP3 af te spelen op mijn versterker. Ik heb er ook heel lang nagezocht, maar dit is voor mij (op dit moment) de meest ideale oplossing. Ik hoef er geen tv voor aan te doen, of een computer voor aan te zetten. Het apparaatje kostte € 50, wat mij betreft een koopje.
Mijn mobiel die kan de muziek sorteren, shuffelen, of ik kan handmatig een artiest of nummer uitzoeken. Deze eisen zijn nog moeilijk te vinden in een los apparaat.

Natuurlijk kan je ook gewoon een MP3 speler nemen en deze aansluiten op een versterker. Een versterker zal je toch wel nodig hebben om dat er iets moet zijn die de luidsprekers in je kamer aan moet sturen.

Dit is natuurlijk alleen voor de muziek, voor films heb ik een multimedia Player van A.C. Ryan met netwerk aansluiting en een ingebouwde harde schijf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kun je daar ook met een iPod Classic of een gewone laptop op streamen? Heb je daar ideeen voor?

Andere antwoorden (1)

Als je er vaker feestjes mee wilt geven zou ik professionele apparatuur aan schaffen. Het hifi spul van tegenwoordig is absoluut niet meer bestand tegen langdurige hoge belasting (en dan bedoel ik geen overbelasting want dan gaat alles kapot). Dus denk aan aan een mengpaneel en eindversterker en goede boxen met een hoog rendement. De klankkleur is natuurlijk afhankelijk van de prijs JBL, QSC, zijn voorbeeld merken die luidsprekers leveren die en mooi klinken en (langdurig)hard kunnen.