Kan de Behringer C-1 Studio condensatormicrofoon op pc worden aangesloten?

Ik wil hem gebruiken voor mn YouTube videos maar kan hij op pc worden aangesloten en doormiddel van wat?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Audio

Antwoorden (2)

Nee, je heb een microfoon voorversterker nodig mét fantoomvoeding.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dus het kan wel. :)
Met een fantoomvoeding en voorversterker.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het kan zeker....
Om de meeste studiomicrofoons aan te kunnen sluiten op een computer heb je een Analoog-Digitaal Converter nodig. Deze apparaten kun je in de lagere prijsklasses vaak via usb of firewire aansluiten en hebben meestal een ingebouwde voorversterker. Je kunt, als je minder wilt uitgeven, kiezen voor de Behringer C-1U uitvoering. Deze heeft gewoon een directe usb verbinding. Of dit de kwaliteit en inzetbaarheid ten goede kom is echter een grote opkomende vraag bij dit soort microfoons. Als je puur gaat gebruiken voor thuisopnames voor youtube kom je hier naam mijn idee dikwijls mee weg.