is het erg als je geen filter hebt, maar wel planten?

Hoi! Ik heb al 2 en een half jaar guppy's, het gaat goed met ze hoor (:. Maar na 2 jaar stopte de filter er mee. Ik heb al veel pogingen gedaan hem te repareren, maar na een tijdje ben ik er mee gestopt. maar nu is mijn vraag : Is het erg als je geen filter hebt, maar wel planten?

Mijn guppies leven nu al een half jaar zonder filter. het gaat er prima en in eerste instantie ging alles goed. Maar nu is het water niet zo helder meer en bijna een beetje groen. Ik vind het niet heel erg, want ik kan ze gewoon zien. Maar ik weet niet of het kwaat kan teggen de guppies. Ik weet dat guppies bes wel wat kunnen hebben (de mijne teminste (; ) maar ik weet niet of dit normaal is of dat dit slecht is. Ik heb daarintegen wel gewoon een verwarmingselement en een licht dat can 10 uur tot 6 uur ongeveer brandt.
Als iemand hier iets over weet hoor ik het graag :)

MVG
Serra

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Zeedieren
1.8K

Antwoorden (1)

het is niet erg, je moet alleen veel vaker het water vervangen omdat het water veel sneller vies wordt. beter om gewoon een nieuwe filter te kopen, want dat kost minder tijd