Wat voor een vis is dit?

Waar komtie vandaan hoe heet de soort en ist een roofvis

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Zeedieren
1.9K

Het beste antwoord

Dat moet de Hypessobrycon anisitsi zijn, de vroegere Hemigrammus caudivitatus...

Toegevoegd na 5 minuten:
Hij komt uit Zuid-Amerika ( Rio de La Plata en rond Buenos Aires ) en het is geen roofvis maar een alleseter, heeft ook graag plantaardige kost, hij vreet aan fijnbladerige aquariumplanten.
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt voor het antwoord maar ik denk dat het wel degelijk een roofvis is want hij heeft met zijn 2 andere soort genoten in 1 nacht 18 guppy's opgegeten. Of de dader zou een andere vissoort kunnen zijn maar dat lijkt mij sterk. Want dat zijn 3 zwarte rouw tetra's maar die heb ik ook voor de zekerheid maar even uit mijn aquarium gehaald. Die zitten nu in een aparte bak samen met de colombianus. Of zouden het dan die rouw tetra's geweest kunnen zijn? Iemand enig idee??
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Hartelijk bedankt. Ik heb echt heel lang gezocht naar deze vissen soort daar ik zelf 3 van deze exemplaren bezit. Maar ik heb er niet zo een goede ervaring mee. T zijn monsters tegenover guppy's. Ze hebben met z'n 3en in 1 nacht 10 van de 18 guppy's uit mijn bak gevreten.
Z512099
6 jaar geleden
@Tattoofreak92, Guppy's hebben wat lange vinnen, daar bijten deze vissen naar, ook happen ze naar de "sprieten" van Scalares en Labyrintvissen.
Waarschijnlijk hebben uw vissen geen donkere bodem, dan zullen ze mooiere, diepe kleuren krijgen.