Hoe zitten de tanden van een inktvis vast?

Een inktvis is een weekdier met hele scherpe tanden waarmee hij zelfs de schaal van een krab kan vermalen. Maar een weekdier heeft geen botten, dus ook geen kaken. Hoe zijn de tanden van een inktvis dan in zijn mond/lichaam gevat?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Zeedieren
9K

Het beste antwoord

Een inktvis heeft wel degelijk kaken, die hard en hoornig zijn.

Toegevoegd na 5 minuten:
Wat je op de foto ziet, zijn trouwens geen tanden, al lijken ze er wel op: het zijn lippen.
Daarachter zitten vlijmscherpe, maar wel microscopisch kleine tandjes.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+) Geen botten maar wel kaken.
Geldt dat voor meer weekdieren?
Rieneke1
9 jaar geleden
Ik ben voor je op zoek gegaan, maar het lijkt erop dat de inktvissen wat dit betreft een aparte plaats innemen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
't is een bijzonder beest.
Bedankt Rieneke