Zwemt er beekforel in Zweden?

Ik ga aankomende zomer op vakantie naar Zweden om te vissen. Ik las dat de beken en meren vol zaten met regenboog forel. Maar ik vroeg me af of je ook beekforel kunt vangen in Zweden. Weet iemand het antwoord?

2 jaar geleden
in: Dieren
1.1K

Antwoorden (1)

Ja. Zowel de inheemse beekforel als regenboogforel komen voor. Je mag er alleen met de vliegenhengel vissen.
2 jaar geleden
DriesDomhof
2 jaar geleden
Nee dat doen we ook niet we gaan met de spinhengel. Ik las ook ergens dat je dan ergens een vergunning moest kopen maar waar moet dat? En kun je dan overal vissen of in een gebied?