Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heeft mijn paard een deken nodig?

Hallo!

Ik heb een vraagje
Ik heb een pony die nog bang is voor het scheerapparaat en daarom
NIET geschoren is
ze zweet tijdens het rijden erg snel en dan doe ik een zweet deken op in het begin had k geen deken en is ze ziek geworden omdat het zweet niet goed genoeg weg was elke keer.
Toen besloten we omdat ze elke dag de hele dag buiten staat een deken te komen.
Ze heeft sins november een deken op van 150gr.
Nu word het kouder en wilt me zus dat ik een dikkere deken koop maar ik las dat een ongeschoren paard eigenlijk geen deken nodig heeft of eventueel nu pas die van 150gr

Wat moet ik doen? Ik wil haar in de zomer weer probeer te scheren en blijven oefenen. Nu heeft ze hem al op die deken van 150gr
Moet ik een dikke kopen of bij deze laten

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Dieren
Z512099
5 jaar geleden
Een medium deken van 200 tot 300 gram nodig, het gaat stevig vriezen, de komende week.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Staat het paard dag en nacht buiten? Dat is een groot verschil, buiten is er wel echt een schuilplek nodig. Je kan ook een ouderwetse wollen deken onder de deken doen, je doet dan eerst de wollen deken helemaal over het paard dus ook over de nek, en dan het paardendek, je slaat dan het stuk van over de nek terug over het dek. Eventueel een extra dekensingel om de wollen deken. Zo deden wij het vroeger altijd. Ook prima na het rijden om het zweet op te vangen.
Amadea
5 jaar geleden
Gaat de vraag nou over een paard of over een pony?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ze staat overdag buiten en Snachts binnen ze gaat verplaats worden in april naar een hitactief da staat (met beschutting) 24/7 buiten. Nu met die erge sneeuw staat ze binnen met alle deuren dicht is dan een warmere deken nog nodig? Ze is niet geschoren dus

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Ik zou je paard zeker aanraden een deken te geven. Zeker als het paard buiten staat zoals in dit geval.
(Lees meer...)
5 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing