Wat zijn deze wormpjes op de muur en wat kunnen we er aan doen?

Sinds een paar dagen hebben wij door het hele huis dit soort wormpjes op de muur. Heeft iemand enig idee wat dit voor beestjes zijn? En vooral wat we er aan kunnen doen?

Picture for question
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Dieren
25.2K

Antwoorden (1)

Moeilijk te zien. Maar rond deze tijd van het jaar zie je wel vaker mensen die vragen stellen over de larven van een museumkever. En dat zou wel passen lijkt me qua grootte en vermoedelijke kleur.
Zijn ze bruinig en hebben ze haar en maximum zo'n halve centimeter groot?
Heb je in het verleden al een keertje kleine grijs/geel - bruine kevertjes gezien? Zitten meestal nogal graag op het raam om weg te kunnen. Ook hele kleine trouwens.