Wat is de oorzaak dat er wit spul aan de bek van een neon tetra hangt?

Er hang wit spul aan de bek van me neon tetra vis, is de vis toevallig ziek?

5 jaar geleden
in: Dieren
7.2K
Z512099
5 jaar geleden
Lastig zonder foto, doet echter denken aan bekrot, de oorzaken kunnen lage weerstand van de vis zijn, misschien te eenzijdig voedsel, stress, overbevolking, verkeerde temperatuur, verkeerde water Ph, enzv.
popeye
5 jaar geleden
Oke, stel je eigen een neon tetra voor waarbij een wit slijmerig achtig bolletje uit de bek van de vis hangt. Het eet overgens nog wel.

Antwoorden (1)

Dat zou wel eens bekrot (bek rot) kunnen zijn. Dan is er vaak een wittige, watachtige laag en weefselschade aan de bek van de neontetra te zien. Het is een door bacteriën veroorzaakte infectie. Bij gezonde vissen gebeurt dat niet, maar is het immuunsysteem verzwakt dan wordt een vis er ziek van.

Naast het gebruik van een geschikt geneesmiddel is het essentieel ervoor te zorgen dat de leefomgeving en de conditie van jouw vis verbetert en deze minder last van stress heeft. Wat kun je daaraan doen: gedeeltelijke waterverversing, bodemreiniging, algemene verbetering van de waterkwaliteit, conditie verbeterende voeding geven, en zorgen dat het aquarium niet overbezet is en de vissoorten erin goed samengaan.

In de vakhandel zijn er werkzame geneesmiddelen verkrijgbaar die volgens de bijsluiter gebruikt moeten worden. Gebruik nooit antibiotica, tenzij voorgeschreven door een dierenarts.
5 jaar geleden
popeye
5 jaar geleden
Er zwemmen naar incl deze 3 neon tetras rond. Het water is goed dat heb ik getest. De beste man waar ik de aquarium van had gekocht, vertelde me dat hij niet wist dat ie tropische vissen had. Hij dacht kiud water vissen. Inmiddels heb ik de aquarium 3 weken en staat op 24 graden. Ook zat het vol met baard alg en gebruik sinds 2 weken vloeibare Co2.